• پته هایی که  به مقصد انبار من ثبت شده به خط مسئول انبار پیامک نمی شود.علت چیست؟

پته های ثبت شده به مقصد هر انبار، در "کارتابل انبارداری" قرار داده شده است. با راه اندازی این کارتابل شماره پته ها دیگر به صورت پیامک اطلاع رسانی نمی شود.برای مشاهده ی پته ها بازه ی زمانی کارتابل را که در قسمت بالای صفحه قرار دارد تغییر دهید تا پته ها با توجه به زمان خروج بار از گمرک نمایش داده شوند.

  • چه زمان باید ثبت ورود پته ها را در سامانه انجام دهم؟

پس از رسیدن بار و تخلیه کامل آن در انبار باید ورود پته انجام گیرد و وصول آن اعلام گردد.

  • چه مدت برای ثبت پته ها در سامانه مهلت دارم؟

از زمان خروج پته از گمرک، انبار 6 روز برای ثبت و اعلام وصول پته مهلت دارد.در صورتی که پته ای در این باره زمانی به انبار نرسید باید از منوی"اعلام عدم پذیرش پته گمرکی" پته مورد نظر را عدم پذیرش نمایید.

  • در صورتی که ظرف مدت 6 روز پته ها را اعلام وصول نکنم چه پیامدی دارد؟

درصورتی که ظرف مدت 6 روز از خروج پته از گمرک نسبت به تعیین تکلیف پته های موجود در کارتابل اقدام نکنید شناسه انبار شما غیرفعال گشته و امکان انتخاب انبار شما به عنوان مقصد در سامانه گمرک امکان پذیر نخواهد بود

تعیین تکلیف پته های موجود در کارتابل به دو صورت امکان پذیر است:

- در صورتی که بار به انبار رسیده باشد باید از طریق منوی "ورود پته" اعلام وصول پته  را انجام دهید 

-در غیر اینصورت باید آن را از طریق منوی" اعلام عدم پذیرش پته گمرکی " عدم پذیرش نمایید. 

  • بار به انبار رسیده اما پته ای در کارتابل انبارداری قرار ندارد تا اعلام وصول آن را انجام دهم،علت چیست؟ چگونه پته ها را اعلام وصول نمایم تا برای شناسه انبار مشکلی ایجاد نشود؟
در صورتی که باری به انبار رسیده اما پته ی آن در کارتابل انبارداری قرار ندارد به این معناست که یا در سامانه ی گمرک برای پته مقصدی تعیین نشده و یا مقصد آن انبار دیگه ای تعیین شده است که در هر دو حالت شما نمی توانید پته ای که در کارتابلتان قرار ندارد را "اعلام وصول" و یا "عدم پذیرش" نمایید بنابراین برای شناسه انبار مشکلی ایجاد نمی شود زیرا پته برای تعیین وضعیت در کارتابل وجود ندارد.
  • چون پته ظرف مدت 6 روز به انبار نرسیده بود آن را عدم پذیرش کردم اما اکنون بار به انبار رسیده، چگونه باید پته را ثبت کنم؟

وارد منوی"اعلام عدم پذیرش پته گمرکی" شده و پته ی مورد نظر را از طریق کلید"اعلام پذیرش" در ستون تغییر وضعیت پذیرش کرده و سپس از منوی" ورود پته" پته را ثبت نمایید.

  • هنگام بارگزاری شماره پته با پیغام" انباردارمحترم بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه ی گمرک، برای پته ی مورد نظر وکالت از طرف صاحب کالا به انبار شما داده نشده است، لطفا وکالت را در سامانه EPL  بررسی نمایید" مواجه می شودم.این پیغام به چه معناست؟

مشاهده این پیغام هنگام ثبت پته بدین معناست که مقصد این پته در گمرک، انبار دیگری ثبت شده و و شما سعی دارید آن را در انباری غیر از انبار مقصد ورود بزنید. تنها مرجع معتبر برای اطلاع از پته هایی که به مقصد انبار شما ثبت شده،"کارتابل انبارداری" شماست.هنگام دریافت این پیغام،پس از بررسی کارتابل متوجه خواهید شد که شماره پته ای که سعی دارید آن را ورود بزنید در کارتابل تان وجود ندارد.

  • هنگام بارگزاری شماره پته با پیغام" خطای 4002:پته ای با این مشخصات وجود ندارد" مواجه شدم.علت چیست؟

طبق متن خطا،شماره پته ی ورودی اشتباه است.با مراجعه به کارتابل انبارداری شماره پته صحیح را پیدا کرده و وارد نمایید.

  • منظور از صاحب کالا هنگام ثبت پته دقیقا چه کسی است و کد ملی وی را از کجا بدست بیاوریم؟
منظور از صاحب کالا فردی است که پته ی گمرکی به نام وی می باشد.شما می توانید مشخصات کامل پته از جمله کد ملی صاحب کالای آن را در کارتابل انبارداری ببینید.
  • باری را از انباری به انبار خود منتقل کردم و انبار مبدا پرینت پته ای را  در اختیار من قرار داده است.برای ورود پته باید پته گمرکی را وارد نمایم؟

خیر.برای ورود پته بین انباری باید پته با فرمتuwi  را وارد کنید. همچنین پته های بین انباری نیز مانند پته های گمرکی در کارتابل انبارداری قرار می گیرند.توجه کنید پته با فرمتuwp پته بین انباری نیست و امکان ثبت چنین پته ای در انبار وجود ندارد. 

  • هنگام بارگزاری شماره پته با پیغام" خطای 5001:پته ی بین انباری مورد نظر به مقصد انبار شما نمی باشد." مواجه شدم.علت چیست؟

طبق متن خطا،مقصد پته بین انباری جای دیگه ای ثبت شده است. کارتابل انبارداری را بررسی نمایید. در صورتی که پته بین انباری به مقصد شما ثبت شده باشد باید درکارتابل انبارداری موجود باشد.


  • هنگام بارگزاری شماره پته با پیغام" خطای 6001:هیچ پته ای با این سریال یافت نشد" مواجه شدم.علت چیست؟

طبق متن خطا،شماره پته ی بین انباری اشتباه است.با مراجعه به کارتابل انبارداری شماره پته صحیح را پیدا کرده و وارد نمایید.

  • هنگام ثبت پته با پیغام  "90001: مجموع وزن های وارد شده با وزن کل پته برابر نیست.وزن قلم کالاها را با توجه به وزن خالص پته تفکیک کنید " مواجه شدم. راه حل چیست؟

 وزن قلم کالا ها قابل ویرایش هستند. مجموع وزن  قلم کالا ها را  به وزن خالص پته برسانید.در صورت وجود اختلاف زیاد در وزن ها مورد را از گمرک پیگیری نمایید.