پته

پته گمرکی یا همان پروانه حمل کالا، مجوز خروج کالا از گمرک است که پرینتی از آن هنگام خروج بار از گمرک به راننده حامل تحویل می گردد.این سند 4 روز از تاریخ صدور آن اعتبار دارد و شماره ی درج شده بر روی آن توسط نیروی انتظامی قابل استعلام است.

پته

نمونه ای از پته ی گمرکی

در صورتی که صاحب کالا در سامانه گمرک(پنجره واحد تجارت فرامرزی) به شناسه ی انبار شما به عنوان مقصد وکالت دهد اطلاعات کامل پته ی گمرکی از جمله شماره ، کدملی صاحب کالا ، شرح کالا، نام راننده و ....مستقیما از سامانه ی گمرک در کارتابل انبارداری انبار مورد نظر،در سامانه مدیریت کالا و خدمات ترخیص قرار می گیرد.

-----------------------------------------------

صاحب کالا

صاحب کالا یا همان وارد کننده کالا، فردی ست که نسخ اصلی اسناد خرید و حمل کالا و همچنین کارت بازرگانی، پروانه، پته و سایر اسناد گمرکی به نام وی می باشد.

مشخصات کامل پته از جمله کد ملی صاحب کالا در کارتابل انبارداری


پس از تخلیه بار در انبار،به منظور اعلام وصول پته گمرکی در سامانه جامع مدیریت کالا نیاز به شماره پته و کد ملی صاحب کالا می باشد که می توان با مراجعه به کارتابل انبارداری به مشخصات کامل پته از جمله شماره پته و کد ملی صاحب کالا دسترسی پیدا نمود.

-----------------------------------------------

 کد تعرفه کالا(HS Code)

Harmonized System Code)HS Code) یا همان کد هشت رقمی تعرفه کالا یک سیستم عملکرد استاندارد سازی،کنترل ،شناسایی و طبقه بندی محصولات می باشد. تمامی کالاها بر اساس کدهای تعرفه در گمرک اظهارمی گردند.

کد تعرفه کالاهای موجود در انبار

پس از ثبت پته و اضافه شدن آن به موجودی انبار به منظور ثبت خروج کالا از انبار،علاوه بر کد ملی صاحب کالا به کد تعرفه کالا نیز نیاز است که می توان با مراجعه به منوی "موجودی انبار" اطلاعات کاملی از کالاهای وارد شده به انبار از جمله کد تعرفه، شرح کالا،نوع بسته بندی،تعداد بسته و وزن آن ها بدست آورد.