{ سوالات متداول مربوط به ثبت نام }


  • تفاوت انبار عمومی با انبار اختصاصی در چیست؟

انبار عمومی به انباری گفته می شود که کار انبارداری انجام داده و چندین صاحب کالا بار خود را به آنجا منتقل می کنند اما انبار اختصاصی انباری است مختص به یک شخص و یا شرکت خاص که فقط کالاهای یک و یا نهایت دو صاحب کالا به آنجا منتقل می گردد.

  • آیا می توان با یک شناسه شرکت و یا کدملی چند انبار ثبت نام کرد؟

بله در صورتی که مسئول انبارها را متفاوت انتخاب نمایید امکان ثبت نام بیش از یک انبار با یک کدملی و یا شناسه شرکت وجود خواهد داشت.

  • مدیر عامل شرکت از اتباع خارجی می باشد چگونه می توانم انبار شرکت را ثبت نام کنم؟
در این مواقع لازم است نامه ای از جانب شرکت با سربرگ و مهر شرکت که نام مدیر عامل در آن درج شده و فردی ایرانی که از اعضای هیئت مدیره می باشد به عنوان مدیرعامل معرفی شده باشد را به آدرس wms.irica@gmail.com ایمیل نمایید و  با نام فرد معرفی شده ثبت نام نمایید.
  • هنگام ثبت نام  نمی توان در فیلد آدرس چیزی وارد کرد، چگونه ثبت نام کنم؟!!

نیازی به وارد کردن آدرس نمی باشد.با وارد کردن کد پستی معتبر و دوبار کلیک بر روی صفحه، آدرس به طور خودکار فراخوانی شده و در فیلد مربوطه قرار می گیرد.

  • بعد از وارد کردن کد پستی آدرس فراخوانی نمی شود و با پیغام " مشکل در دریافت اطلاعات آدرس" مواجه می شوم.چرا؟
در صورتی که کد پستی معتبری وارد شود، با چند بار کلیک کردن به صورت مرتب بر روی صفحه ، آدرس مورد نظر فراخوانی خواهد شد. 

در صورتی که مشکل ادامه داشت، با مرورگر های مختلف و هر دو آدرس سامانه (wms.irica.co  ، wms.ir)  تست کنید.

چنانچه با انجام موارد فوق ، آدرس فراخوانی نشد،کد پستی را از اداره ی پست پیگیری نمایید.
  • هنگام ثبت نام پیغام "شناسه ملی شرکت به درستی وارد نشده است" و یا " کد ملی مودی اصلی/مدیر عامل شرکت به درستی وارد نشده است" را دریافت می کنم.علت چیست؟

هنگام ورود ارقام در فرم ثبت نام کیبورد را در حالت انگلیسی قرار دهید.همچنین توجه داشته باشید که شناسه شرکت باید عددی 11 رقمی و کد ملی عددی 10 رقمی وارد شود.در صورت اطمینان از صحیح بود شناسه، فرم را مجدد بارگذاری کرده و اطلاعات را وارد نمایید. 

  • هنگام ثبت نام پیغام"هر شخص فقط می تواند مسئول یک انبار باشد.برای اضافه کردن انبارمسئول دیگری را معرفی کنید" دریافت می کنم.علت چیست؟

طبق متن پیغام هر فرد می تواند مسئول یک انبار باشد و امکان ثبت نام بیش از یک انبار که تحت مسئولیت یک فرد قرار دارد امکان پذیر نیست. 

  • هنگام ثبت نام پیغام" خطای4012: به استناد اطلاعات دریافتی از سازمان ثبت احوال فرد مورد نظر احراز هویت نشد" دریافت می کنم.چرا؟

اطلاعات هویتی اشخاص را دقیقا مطابق با اطلاعات ثبت شده بر روی کارت ملی وارد نمایید.در صورتی که اطلاعات را به درستی وارد می کنید دلیل این پیغام قطعی موقت سامانه ثبت احوال می باشد. بعد از یک ساعت مجدد اقدام به ثبت نام نمایید.


{ سوالات متداول مربوط به ورود به سامانه و بازیابی رمز ورود }


  • پیامک تایید دریافت کرده ام.حال برای ورود به سامانه جامع مدیریت کالا و خدمات پس از ترخیص چگونه اقدام کنم؟

با وارد کردن یکی از آدرس های wms.irica.co  و یا wms.ir  در مرورگر اینترنت وارد سامانه شده و با استفاده از نام کاربری و رمز عبور  وارد حساب کاربری انبار شوید.

  • با وجود وارد کردن نام کاربری و رمز عبوری که از طریق پیامک سامانه دریافت کردم پیغام"نام کاربری و رمز عبور داده شده صحیح نمی باشد" دریافت می کنم.علت چیست؟

هنگام وارد کردن نام کاربری و رمز عبور حتما کیبورد را در حالت انگلیسی قرار داده و کلید CapsLock را خاموش کنید(به حروف کوچک و بزرگ رمز ورود توجه نمایید)

  • رمز ورود به سامانه را فراموش کرده ام.آیا امکان بازیابی رمز عبور وجود دارد؟

بله پس از ورود به آدرس سامانه،در صفحه لاگین بر روی" بازیابی رمز ورود" کلیک کنید.پس از وارد کردن شناسه انبار و تلفن همراه مسئول انبار و کلیک برروی "دریافت کلمه عبور جدید" رمز جدید به خط مسئول انبار پیامک می شود.

  • هنگام بازیابی رمز ورود با پیغام" شناسه انبار یا شماره تلفن اشتباه است" مواجه می شوم علت چیست؟

توجه نمایید هنگام بازیابی رمز عبور باید شماره تلفن همراه مسئول انبار که در سامانه معرفی شده را وارد نمایید.در صورت درست بودن شماره تلفن، به انتهای شناسه انبار یک خط تیره و عدد صفر اضافه نمایید. یعنی شناسه را با فرمت 0-1111111111 (0- شناسه انبار) وارد کنید.هنگام بازیابی رمز ورود شناسه انبار را باید مطابق شناسه درج شده بر روی صفحه ی داشبورد حساب کاربری وارد نمائید.

در صورتی که با شناسه ی صنفی ثبت نام کرده اید هنگام بازیابی رمز ورود  شناسه ی صنفی خود را در فیلد"شناسه انبار" وارد نمائید.