wms.irica.co

۶ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

تعیین مقصد کالا؛ از سامانه گمرک تا سامانه جامع مدیریت کالا

به دلیل عدم آشنایی تعداد زیادی از انبارداران محترم با روند تعیین مقصد کالا بر آن شدیم تا مراحل انجام این کار از سامانه گمرک تا سامانه جامع مدیریت کالا و خدمات پس از ترخیص را در این بخش به اختصار توضیح دهیم.

پس از ثبت نام و تایید انبار در سامانه جامع مدیریت کالا، یک شناسه مقصد به انبار اختصاص داده می شود که این شناسه به منظور ترخیص کالا از گمرک در اختیار ترخیصکار و یا صاحب کالا قرار داده می شود.

ترخیصکار به منظور معرفی انبار به عنوان مقصد کالا وارد حساب کاربری سامانه گمرک(EPL) شده و پس از ورود به قسمت "صدور مجوز ورود کامیون" مربوط به پروانه گمرکی موردنظر و وارد کردن شناسه ی انبار به انبار مورد نظر به عنوان مقصد وکالت می دهد.

 دادن وکالت حمل کالا به شرکت های حمل و نقل نیز در این قسمت صورت می گیرد.

دادن وکالت به شناسه مقصد و شناسه شرکت حمل کننده در سامانه EPL

پس از این کار شرکت حمل کننده ای که وکالت لازم برای ثبت حامل را در اختیار دارد وارد حساب کاربری سامانه گمرک(EPL) شده و در قسمت "ورود اطلاعات کامیون" اطلاعات کامل حامل، اطلاعات کامل کالایی که قرار است حمل نماید و همچنین انبار مقصدی که ترخیصکار قبلا در قسمت "صدور مجوز ورود کامیون" به آن وکالت داده است را ثبت می نماید.

ورود اطلاعات کامیون در سامانه گمرک(EPL)

در صورتی که تمامی این مراحل در سامانه گمرک به درستی انجام گیرد، پس از صدور پته ی گمرگی تمامی مشخصات آن از جمله تاریخ و ساعت خروج بار از گمرک، شماره پته، وضعیت پته،گمرک مبداء، کد ملی صاحب کالا، شرح کالا(تعداد)، نام راننده و شماره پلاک حامل به صورت برخط از سامانه ی گمرک درحساب کاربری(منوی کارتابل انبارداری) انبار مقصد در سامانه جامع مدیریت کالا و خدمات پس از ترخیص قرار می گیرید

کارتابل انبارداری

بنابراین در صورتی که مراحل ذکر شده در بالا به طور کامل انجام نپذیرد اطلاعات پته ی گمرکی در کارتابل انبارداری قرار نخواهد گرفت!!!

در این حالت چنانچه انباردار سعی در ثبت پته ی گمرکی که راننده حامل پرینتی از آن را در اختیار وی قرار داده است نیز داشته باشد، با خطای عدم وجود وکالت لازم در EPL مواجه می شود که علت آن در بالا توضیح داده شد.

پته

نمونه پته گمرکی

و در آخر لازم به ذکر است پته ای که در کارتابل انبارداری قرار ندارد به هیچ عنوان امکان ثبت و اعلام وصول در سامانه را نخوهد داشت بنابراین برای شناسه ی انبار به دلیل عدم اعلام وصول پته مشکلی ایجاد نمی شود زیرا پته ای برای اعلام  وصول در کارتابل وجود ندارد. 

موافقین ۰ مخالفین ۰

شرح واژگان و اصطلاحات پرکاربرد سامانه

پته

پته گمرکی یا همان پروانه حمل کالا، مجوز خروج کالا از گمرک است که پرینتی از آن هنگام خروج بار از گمرک به راننده حامل تحویل می گردد.این سند 4 روز از تاریخ صدور آن اعتبار دارد و شماره ی درج شده بر روی آن توسط نیروی انتظامی قابل استعلام است.

پته

نمونه ای از پته ی گمرکی

در صورتی که صاحب کالا در سامانه گمرک(پنجره واحد تجارت فرامرزی) به شناسه ی انبار شما به عنوان مقصد وکالت دهد اطلاعات کامل پته ی گمرکی از جمله شماره ، کدملی صاحب کالا ، شرح کالا، نام راننده و ....مستقیما از سامانه ی گمرک در کارتابل انبارداری انبار مورد نظر،در سامانه مدیریت کالا و خدمات ترخیص قرار می گیرد.

-----------------------------------------------

صاحب کالا

صاحب کالا یا همان وارد کننده کالا، فردی ست که نسخ اصلی اسناد خرید و حمل کالا و همچنین کارت بازرگانی، پروانه، پته و سایر اسناد گمرکی به نام وی می باشد.

مشخصات کامل پته از جمله کد ملی صاحب کالا در کارتابل انبارداری


پس از تخلیه بار در انبار،به منظور اعلام وصول پته گمرکی در سامانه جامع مدیریت کالا نیاز به شماره پته و کد ملی صاحب کالا می باشد که می توان با مراجعه به کارتابل انبارداری به مشخصات کامل پته از جمله شماره پته و کد ملی صاحب کالا دسترسی پیدا نمود.

-----------------------------------------------

 کد تعرفه کالا(HS Code)

Harmonized System Code)HS Code) یا همان کد هشت رقمی تعرفه کالا یک سیستم عملکرد استاندارد سازی،کنترل ،شناسایی و طبقه بندی محصولات می باشد. تمامی کالاها بر اساس کدهای تعرفه در گمرک اظهارمی گردند.

کد تعرفه کالاهای موجود در انبار

پس از ثبت پته و اضافه شدن آن به موجودی انبار به منظور ثبت خروج کالا از انبار،علاوه بر کد ملی صاحب کالا به کد تعرفه کالا نیز نیاز است که می توان با مراجعه به منوی "موجودی انبار" اطلاعات کاملی از کالاهای وارد شده به انبار از جمله کد تعرفه، شرح کالا،نوع بسته بندی،تعداد بسته و وزن آن ها بدست آورد.

موافقین ۰ مخالفین ۰

پرسش های متداول مربوط به تعیین مقصد در سامانه پنجره واحد


  • هنگام تعیین مقصد و دادن وکالت به شناسه انبار با خطای"شما پته های زیر را به مقصدهای ذکرشده اعلام کرده اید. ولی هنوز این پته ها در مقصدهایشان اعلام وصول نشده اند. لطفا دراسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف این پته ها اقدام نمایید، درغیر این صورت استعلام پلیس از پته های خروجی شما با مشکل مواجه خواهد شد" رو به رو شدم.برای رفع خطا چه کنم؟

پته های خروجی قبلی که در لیست مشخص شده اند هنوز در انبار های مقصد ثبت نشده است و برای رفع مشکل لازم است ورود پته ها در انبار های مقصدهایشان ثبت شوند.

  • هنگام تعیین مقصد و دادن وکالت به شناسه انبار با خطای" این انبار به علت تعیین وضعیت نکردن پته های گذشته ی خود درمدت تعیین شده امکان انتخاب شدن به عنوان مقصد را ندارد" مواجه شدم.برای رفع مشکل باید چه کاری انجام شود؟

انبار 6 روز از تاریخ خروج بار از گمرک فرصت دارد نسبت به تعیین وضعیت پته های موجود در کارتابل انبارداری اقدام کند.

برای تعیین وضعیت پته ها دو راه وجود دارد: 

-در صورتی که بار به انبار رسیده باشد باید با ورود به منوی" ورود پته" پته را ثبت و اعلام وصول نمایید.

-در صورتی که ترخیصکار بدون هماهنگی با شما انبار را به عنوان مقصد معرفی کرده و یا بار ظرف مدت 6 روز به انبار شما نرسید باید با ورود به منوی"اعلام عدم پذیرش پته ی گمرکی" و وارد کردن شماره پته مورد نظر آن عدم پذیرش آن را اعلام کنید.

  • هنگام تعیین مقصد و دادن وکالت به شناسه انبار با خطای" اجازه تعیین این مقصد برای اظهارنامه توسط مدیر انبار داده نشده است . لطفا برای اخذ مجوز با انبار مربوطه تماس بگیرید" منظور ازاین پیغام چیست؟

این پیغام بدین معناست که انبارمورد نظر شما برای انبار خود اعمال محدودیت کرده و فقط پته های مربوط به شماره سریالی و یا صاحب کالای خاصی را پذیرش می کند به همین علت برای رفع این خطا طبق پیغام سیستم باید با انبار تماس بگیرید.


موافقین ۰ مخالفین ۰

پرسش های متداول مربوط به ثبت نام و ورود به سامانه و بازیابی رمز ورود

{ سوالات متداول مربوط به ثبت نام }


  • تفاوت انبار عمومی با انبار اختصاصی در چیست؟

انبار عمومی به انباری گفته می شود که کار انبارداری انجام داده و چندین صاحب کالا بار خود را به آنجا منتقل می کنند اما انبار اختصاصی انباری است مختص به یک شخص و یا شرکت خاص که فقط کالاهای یک و یا نهایت دو صاحب کالا به آنجا منتقل می گردد.

  • آیا می توان با یک شناسه شرکت و یا کدملی چند انبار ثبت نام کرد؟

بله در صورتی که مسئول انبارها را متفاوت انتخاب نمایید امکان ثبت نام بیش از یک انبار با یک کدملی و یا شناسه شرکت وجود خواهد داشت.

  • مدیر عامل شرکت از اتباع خارجی می باشد چگونه می توانم انبار شرکت را ثبت نام کنم؟
در این مواقع لازم است نامه ای از جانب شرکت با سربرگ و مهر شرکت که نام مدیر عامل در آن درج شده و فردی ایرانی که از اعضای هیئت مدیره می باشد به عنوان مدیرعامل معرفی شده باشد را به آدرس wms.irica@gmail.com ایمیل نمایید و  با نام فرد معرفی شده ثبت نام نمایید.
  • هنگام ثبت نام  نمی توان در فیلد آدرس چیزی وارد کرد، چگونه ثبت نام کنم؟!!

نیازی به وارد کردن آدرس نمی باشد.با وارد کردن کد پستی معتبر و دوبار کلیک بر روی صفحه، آدرس به طور خودکار فراخوانی شده و در فیلد مربوطه قرار می گیرد.

  • بعد از وارد کردن کد پستی آدرس فراخوانی نمی شود و با پیغام " مشکل در دریافت اطلاعات آدرس" مواجه می شوم.چرا؟
در صورتی که کد پستی معتبری وارد شود، با چند بار کلیک کردن به صورت مرتب بر روی صفحه ، آدرس مورد نظر فراخوانی خواهد شد. 

در صورتی که مشکل ادامه داشت، با مرورگر های مختلف و هر دو آدرس سامانه (wms.irica.co  ، wms.ir)  تست کنید.

چنانچه با انجام موارد فوق ، آدرس فراخوانی نشد،کد پستی را از اداره ی پست پیگیری نمایید.
  • هنگام ثبت نام پیغام "شناسه ملی شرکت به درستی وارد نشده است" و یا " کد ملی مودی اصلی/مدیر عامل شرکت به درستی وارد نشده است" را دریافت می کنم.علت چیست؟

هنگام ورود ارقام در فرم ثبت نام کیبورد را در حالت انگلیسی قرار دهید.همچنین توجه داشته باشید که شناسه شرکت باید عددی 11 رقمی و کد ملی عددی 10 رقمی وارد شود.در صورت اطمینان از صحیح بود شناسه، فرم را مجدد بارگذاری کرده و اطلاعات را وارد نمایید. 

  • هنگام ثبت نام پیغام"هر شخص فقط می تواند مسئول یک انبار باشد.برای اضافه کردن انبارمسئول دیگری را معرفی کنید" دریافت می کنم.علت چیست؟

طبق متن پیغام هر فرد می تواند مسئول یک انبار باشد و امکان ثبت نام بیش از یک انبار که تحت مسئولیت یک فرد قرار دارد امکان پذیر نیست. 

  • هنگام ثبت نام پیغام" خطای4012: به استناد اطلاعات دریافتی از سازمان ثبت احوال فرد مورد نظر احراز هویت نشد" دریافت می کنم.چرا؟

اطلاعات هویتی اشخاص را دقیقا مطابق با اطلاعات ثبت شده بر روی کارت ملی وارد نمایید.در صورتی که اطلاعات را به درستی وارد می کنید دلیل این پیغام قطعی موقت سامانه ثبت احوال می باشد. بعد از یک ساعت مجدد اقدام به ثبت نام نمایید.


{ سوالات متداول مربوط به ورود به سامانه و بازیابی رمز ورود }


  • پیامک تایید دریافت کرده ام.حال برای ورود به سامانه جامع مدیریت کالا و خدمات پس از ترخیص چگونه اقدام کنم؟

با وارد کردن یکی از آدرس های wms.irica.co  و یا wms.ir  در مرورگر اینترنت وارد سامانه شده و با استفاده از نام کاربری و رمز عبور  وارد حساب کاربری انبار شوید.

  • با وجود وارد کردن نام کاربری و رمز عبوری که از طریق پیامک سامانه دریافت کردم پیغام"نام کاربری و رمز عبور داده شده صحیح نمی باشد" دریافت می کنم.علت چیست؟

هنگام وارد کردن نام کاربری و رمز عبور حتما کیبورد را در حالت انگلیسی قرار داده و کلید CapsLock را خاموش کنید(به حروف کوچک و بزرگ رمز ورود توجه نمایید)

  • رمز ورود به سامانه را فراموش کرده ام.آیا امکان بازیابی رمز عبور وجود دارد؟

بله پس از ورود به آدرس سامانه،در صفحه لاگین بر روی" بازیابی رمز ورود" کلیک کنید.پس از وارد کردن شناسه انبار و تلفن همراه مسئول انبار و کلیک برروی "دریافت کلمه عبور جدید" رمز جدید به خط مسئول انبار پیامک می شود.

  • هنگام بازیابی رمز ورود با پیغام" شناسه انبار یا شماره تلفن اشتباه است" مواجه می شوم علت چیست؟

توجه نمایید هنگام بازیابی رمز عبور باید شماره تلفن همراه مسئول انبار که در سامانه معرفی شده را وارد نمایید.در صورت درست بودن شماره تلفن، به انتهای شناسه انبار یک خط تیره و عدد صفر اضافه نمایید. یعنی شناسه را با فرمت 0-1111111111 (0- شناسه انبار) وارد کنید.هنگام بازیابی رمز ورود شناسه انبار را باید مطابق شناسه درج شده بر روی صفحه ی داشبورد حساب کاربری وارد نمائید.

در صورتی که با شناسه ی صنفی ثبت نام کرده اید هنگام بازیابی رمز ورود  شناسه ی صنفی خود را در فیلد"شناسه انبار" وارد نمائید.


موافقین ۰ مخالفین ۰

پرسش های متداول مربوط به ثبت خروج از انبار


  • ورود پته ها را در سامانه انجام داده ام آیا نیاز به انجام کار دیگری در سامانه وجود دارد؟

بله.پس از ثبت پته ها،مقدار بار هر پته به موجودی انبار شما اضافه می گردد.هنگام خروج بار از انبار باید از طریق منوی"ثبت خروج بار از انبار" خروجی انبار را ثبت کرده تا از موجودی انبار کسر شود و بیجک خروجی صادر شود.

  • ثبت خروج کالا به چه علت باید انجام شود؟

با ثبت خروج کالا از انبار، موجودی انبار شما همواره عددی درست و قابل استناد خواهد بود همچنین باید برای بارهایی که قصد عبور از گلوگاههای نیروی انتظامی را دارند از طریق منوی" ثبت خروج از انبار" بیجک خروجی صادر گردد که شماره پته ی درج شده بر روی آن توسط نیروی انتظامی قابل استعلام است.

  • برای ثبت خروج بار از انبار باید از کدام یک از منوهای"ثبت خروج از انبار" ویا " ثبت خروج برای بارهای داخل شهر" استفاده نمایم؟
در صورتیکه قرار است بار خروجی از گلوگاه های پلیس عبور نماید باید از منوی"ثبت خروج از انبار" خروج را ثبت نماییدتا پته ای با فرمت uwi که توسط نیروی انتظامی قابل استعلام می باشد به مقصد انبار جدید صادر شده و پرینتی از آن در اختیار راننده ی حامل قرار گیرد.
برای بارهایی که قرار است به انباری در داخل شهر انبار مبدا منتقل شود از منوی" ثبت خروج برای بارهای داخل شهر" استفاده نمایید. با ثبت خروجی از طریق این منو پته ی صادر شده قابل استعلام نخواهد بود و پرینتی صادر نمی شود بنابراین در صورت عبور این بار از گلوگاه ها قاچاق محسوب می شود.
  • خروج بار از انبار ما به صورت خرد و جزئی می باشد و ثبت آن ها به صورت تک به تک کار سخت و زمانگیری است آیا راهی برای حل مشکل وجود دارد؟

بله.در این حالت می توانید خروجی از انبار را به صورت کلی ثبت نمایید. اگر خریدار نیاز به بیجک خروجی ندارد می توانید هنگام ثبت خروجی شماره پلاک دلخواه را وارد نمایید تا خروج از انبار ثبت و ازموجودی انبار کسر گردد.

  • شرکت تولیدی هستیم و کالایی که به انبار ما وارد می شود به عنوان مواد اولیه در خط تولید استفاده می گردد.خروج کالا ها را چگونه ثبت کنیم؟
در حال حاضر برای شرکت های تولیدی نیازی به ثبت خروج کالا از انبار نیست.
  • هنگام ثبت خروج کالا از انبار، بعد از وارد کردن شماره ملی صاحب کالا و کد تعرفه مورد نظر با پیغام" این شماره ملی، کالایی با این شماره ندارد" مواجه می شوم.علت چیست؟

علت یکی از موارد زیر می باشد:

-کد ملی صاحب کالا را اشتباه وارد می کنید.

- کد تعرفه را اشتباه وارد می کنید.

- هنوز  ورود این تعرفه از صاحب کالای مورد نظر در انبار ثبت نشده است.

  • هنگام ایجاد پته خروجی در ثبت خروج از انبار با پیغام" خطای10002: این صاحب کالا به تعداد درخواستی از کالا **** در انبار شما ندارد." مواجه می شوم.این پیغام به چه معناست؟

مشاهده این پیغام هنگام ایجاد پته خروجی بدین معناست که تعداد وارد شده برای خروج در فیلد"تعداد خروجی" بیشتر از تعداد موجودی صاحب کالا در انبار است.

برای بررسی و رفع این مشکل می توانید ازمنوی "گزارش موجودی صاحب کالا" استفاده نمایید.


موافقین ۰ مخالفین ۰

پرسش های متداول مربوط به ورود پته



  • پته هایی که  به مقصد انبار من ثبت شده به خط مسئول انبار پیامک نمی شود.علت چیست؟

پته های ثبت شده به مقصد هر انبار، در "کارتابل انبارداری" قرار داده شده است. با راه اندازی این کارتابل شماره پته ها دیگر به صورت پیامک اطلاع رسانی نمی شود.برای مشاهده ی پته ها بازه ی زمانی کارتابل را که در قسمت بالای صفحه قرار دارد تغییر دهید تا پته ها با توجه به زمان خروج بار از گمرک نمایش داده شوند.

  • چه زمان باید ثبت ورود پته ها را در سامانه انجام دهم؟

پس از رسیدن بار و تخلیه کامل آن در انبار باید ورود پته انجام گیرد و وصول آن اعلام گردد.

  • چه مدت برای ثبت پته ها در سامانه مهلت دارم؟

از زمان خروج پته از گمرک، انبار 6 روز برای ثبت و اعلام وصول پته مهلت دارد.در صورتی که پته ای در این باره زمانی به انبار نرسید باید از منوی"اعلام عدم پذیرش پته گمرکی" پته مورد نظر را عدم پذیرش نمایید.

  • در صورتی که ظرف مدت 6 روز پته ها را اعلام وصول نکنم چه پیامدی دارد؟

درصورتی که ظرف مدت 6 روز از خروج پته از گمرک نسبت به تعیین تکلیف پته های موجود در کارتابل اقدام نکنید شناسه انبار شما غیرفعال گشته و امکان انتخاب انبار شما به عنوان مقصد در سامانه گمرک امکان پذیر نخواهد بود

تعیین تکلیف پته های موجود در کارتابل به دو صورت امکان پذیر است:

- در صورتی که بار به انبار رسیده باشد باید از طریق منوی "ورود پته" اعلام وصول پته  را انجام دهید 

-در غیر اینصورت باید آن را از طریق منوی" اعلام عدم پذیرش پته گمرکی " عدم پذیرش نمایید. 

  • بار به انبار رسیده اما پته ای در کارتابل انبارداری قرار ندارد تا اعلام وصول آن را انجام دهم،علت چیست؟ چگونه پته ها را اعلام وصول نمایم تا برای شناسه انبار مشکلی ایجاد نشود؟
در صورتی که باری به انبار رسیده اما پته ی آن در کارتابل انبارداری قرار ندارد به این معناست که یا در سامانه ی گمرک برای پته مقصدی تعیین نشده و یا مقصد آن انبار دیگه ای تعیین شده است که در هر دو حالت شما نمی توانید پته ای که در کارتابلتان قرار ندارد را "اعلام وصول" و یا "عدم پذیرش" نمایید بنابراین برای شناسه انبار مشکلی ایجاد نمی شود زیرا پته برای تعیین وضعیت در کارتابل وجود ندارد.
  • چون پته ظرف مدت 6 روز به انبار نرسیده بود آن را عدم پذیرش کردم اما اکنون بار به انبار رسیده، چگونه باید پته را ثبت کنم؟

وارد منوی"اعلام عدم پذیرش پته گمرکی" شده و پته ی مورد نظر را از طریق کلید"اعلام پذیرش" در ستون تغییر وضعیت پذیرش کرده و سپس از منوی" ورود پته" پته را ثبت نمایید.

  • هنگام بارگزاری شماره پته با پیغام" انباردارمحترم بر اساس اطلاعات دریافتی از سامانه ی گمرک، برای پته ی مورد نظر وکالت از طرف صاحب کالا به انبار شما داده نشده است، لطفا وکالت را در سامانه EPL  بررسی نمایید" مواجه می شودم.این پیغام به چه معناست؟

مشاهده این پیغام هنگام ثبت پته بدین معناست که مقصد این پته در گمرک، انبار دیگری ثبت شده و و شما سعی دارید آن را در انباری غیر از انبار مقصد ورود بزنید. تنها مرجع معتبر برای اطلاع از پته هایی که به مقصد انبار شما ثبت شده،"کارتابل انبارداری" شماست.هنگام دریافت این پیغام،پس از بررسی کارتابل متوجه خواهید شد که شماره پته ای که سعی دارید آن را ورود بزنید در کارتابل تان وجود ندارد.

  • هنگام بارگزاری شماره پته با پیغام" خطای 4002:پته ای با این مشخصات وجود ندارد" مواجه شدم.علت چیست؟

طبق متن خطا،شماره پته ی ورودی اشتباه است.با مراجعه به کارتابل انبارداری شماره پته صحیح را پیدا کرده و وارد نمایید.

  • منظور از صاحب کالا هنگام ثبت پته دقیقا چه کسی است و کد ملی وی را از کجا بدست بیاوریم؟
منظور از صاحب کالا فردی است که پته ی گمرکی به نام وی می باشد.شما می توانید مشخصات کامل پته از جمله کد ملی صاحب کالای آن را در کارتابل انبارداری ببینید.
  • باری را از انباری به انبار خود منتقل کردم و انبار مبدا پرینت پته ای را  در اختیار من قرار داده است.برای ورود پته باید پته گمرکی را وارد نمایم؟

خیر.برای ورود پته بین انباری باید پته با فرمتuwi  را وارد کنید. همچنین پته های بین انباری نیز مانند پته های گمرکی در کارتابل انبارداری قرار می گیرند.توجه کنید پته با فرمتuwp پته بین انباری نیست و امکان ثبت چنین پته ای در انبار وجود ندارد. 

  • هنگام بارگزاری شماره پته با پیغام" خطای 5001:پته ی بین انباری مورد نظر به مقصد انبار شما نمی باشد." مواجه شدم.علت چیست؟

طبق متن خطا،مقصد پته بین انباری جای دیگه ای ثبت شده است. کارتابل انبارداری را بررسی نمایید. در صورتی که پته بین انباری به مقصد شما ثبت شده باشد باید درکارتابل انبارداری موجود باشد.


  • هنگام بارگزاری شماره پته با پیغام" خطای 6001:هیچ پته ای با این سریال یافت نشد" مواجه شدم.علت چیست؟

طبق متن خطا،شماره پته ی بین انباری اشتباه است.با مراجعه به کارتابل انبارداری شماره پته صحیح را پیدا کرده و وارد نمایید.

  • هنگام ثبت پته با پیغام  "90001: مجموع وزن های وارد شده با وزن کل پته برابر نیست.وزن قلم کالاها را با توجه به وزن خالص پته تفکیک کنید " مواجه شدم. راه حل چیست؟

 وزن قلم کالا ها قابل ویرایش هستند. مجموع وزن  قلم کالا ها را  به وزن خالص پته برسانید.در صورت وجود اختلاف زیاد در وزن ها مورد را از گمرک پیگیری نمایید.


موافقین ۰ مخالفین ۰